Life is what happens to you while you're busy making other plans./Lennon

om Lojsan, som fick diagnosen ALL - Leukemi i aug 2008; när hon var 16 år, och om hur vardagen i vår familj



onsdag 14 januari 2009

Pigg - piggare - piggast?

Som en lärka sitter Lojsan uppflugen i soffan och läser Graham Greene - Vår man i Havanna (Svenska B) och sen blir det lite fysik. Har tagit en promenad med lånehunden Stella. Vi får väl se hur hon gör i morgon - men nuläget gör att taxiresorna till och från skolan känns som en vettig åtgärd. Mindre baciller och möjlighet att vara i skolan bara lite om man vill.

3 kommentarer:

Howdy Sailor sa...

Hon är ju stencool ;o)

Anonym sa...

Oj då, nu har jag slarvat med bloggläsningen igen, och ser att det har varit lite o-bra. Men en pigg lärka låter bra! Hoppas allt rättar till sej. Kämpa på!

Kram på er alla!
Gudmor E

Åsa sa...

Lojsan är otrolig! Jag är så imponerad av hennes kämpaglöd. Hon skulle ju kunna deppa ihop alldeles. Det är ju inget ovanligt för en tonårstjej.
Mamma blev utskriven från sjukhuset i måndags och det har gått bra förutom att jag satt på akuten med henne igår kväll då hon tyckte det var jobbigt att andas. Allt var bra på röntgen och prover så vi fick åka hem igen och idag mår hon som vanligt igen. Hon blev nog mest rädd skulle jag tro. Jag han iallafall läsa en massa inredningstidningar och ett gammalt ex av vi föräldrar, alltid något!
Kram på er!