Life is what happens to you while you're busy making other plans./Lennon

om Lojsan, som fick diagnosen ALL - Leukemi i aug 2008; när hon var 16 år, och om hur vardagen i vår familj



tisdag 26 augusti 2008

Provtagning och svar

Efter fredagens provtagning så visade det sig att blodvärdena är mycket låga och att vita också är lågt så det beordrades provtagning. Åkte till HC på morgonen och tog prover.

På em ringde sköterskan från Bonken och berättade att värdena sjunkit ännu mer och att lilla fröken behöver blod. Eftersom hon har lång sovmorgon i morgon så kan vi åka dit så vi är där kl 7 och förhoppningsvis kunna vara tillbaka till spanskan kl 10:25. Måste säga att de verkligen ställer upp för henne på Bonken och Avd! Bonken börjar inte förrän 8 men de ordnar så en avdelningssköterska tar proverna. Så imorgon går reveljen tidigt.

4 kommentarer:

Howdy Sailor sa...

Hej!

Jag hittade till dig genom Lotten.se och har läst i stort sett alla dina inlägg. För 28 år sedan låg jag på sjukhus i månader och min mamma satt och skrev brev till alla möjliga från sjukhuset. Tekniken går framåt, men mammor är lika engagerade och positiva, även om det är jobbigt. Trots att det är ett tungt ämne mår jag bra av din blogg. Jag återkommer!

Ha det bra och hej till Lojsan!

mammanonna sa...

Lotten är min absoluta favvoblogg! Kul att du hittat hit.

Att ha varit sjukhusbarn är nog en erfarenhet som man har både ont och gott med sig resten av livet.

Tekniken är fantastisk, även om det ibland kanske tyvärr lätt blir istället för den personliga kontakten. Samtidigt så får man nya kontakter ;)

WV: oaren= jag säger Oooooo

Howdy Sailor sa...

Enligt min omgivning (man, barn, familj, vänner mm) har jag en tendens att kräva lite för mycket. Jag vill ha svar NU, gärna en motivering, och jag vill att saker och ting ska var rättvisa alternativt gynna den svage. När jag talar med andra som legat inne så länge (jag missade hela sjuan och halva åttan -- sjukhuset låg ju 28 mil hemifrån!) säger de att de är likadana. Så du vet vad du kan vänta dig av Lojsan;o)

mammanonna sa...

He, he. vi är redan där! Tänkte att det kanske är tonårstendenser...