Life is what happens to you while you're busy making other plans./Lennon

om Lojsan, som fick diagnosen ALL - Leukemi i aug 2008; när hon var 16 år, och om hur vardagen i vår familj



onsdag 20 augusti 2008

Gymnasiestudent

Då va´skolstarten avklarad. Lojsan ska gå Natur och har hamnat i en liten klass med bara 15 elever. Det är ju jättebra med liten klass, speciellt när det blir svårt - och det blir det ju på Natur...

Hon säger att hon är nöjd med allt, klasskompisarna verkar bra och lärarna snälla, och hon ser fram mot att komma igång. Så vi behöver nog inte oroa oss - det är ju bra att hon har den inställningen nu - hon och vi vet ju att det kommer att bli jobbigt i perioder längre fram.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Lojsan!
Kul att du har börjat gymnasiet!! Tro inte på din mor, det är väl inte svårt!! Det är bara hon som inte gillar matte... Lycka till och välkommen till den naturvetenskapliga banan!

Hälsningar Gudmor E

mammanonna sa...

Bläää. Vad ska man med matte till, bakningen gör jag ju på en höft och vägleder gör jag helt utan matte...fast det är klart - man räknar ju medelpoäng och så...tack gode Bill för Excel!(vilket jag konstigt nog är en hejjare på!)

Lojsan sitter bredvid och myser... ni är så lika så lika! Aaaalla är emot mig!

Faren passerar och skanderar: Polhem, Polhem! Han tycker nog att dottern vansläktas... Tänk om hon går på KTH sen - vilken skam!

Anonym sa...

Jag tror arkitekt på KTH blir bra. Konstnärlig och kreatvi som hon är.

/E