Life is what happens to you while you're busy making other plans./Lennon

om Lojsan, som fick diagnosen ALL - Leukemi i aug 2008; när hon var 16 år, och om hur vardagen i vår familj



tisdag 19 augusti 2008

Hemma på riktigt

Då är hon utskriven efter första omgången. Hon mår bra, "inte nå´t annat än annars" får jag till svar när jag frågar. Det är ju bara att tacka och vara glad.

Väl hemma så är det för oss föräldrar en massa praktiska saker som ska tas omhand. Kontakter med försäkringskassan, försäkringsbolag, arbetsförmedlingen, a-kassa (min) osv, osv. Och som resultat av dess samtal så kommer buntar med papper att skriva på och andra uppgifter som ska lämnas in. Och allt det där vardagliga som inte blivit gjort - gräsklippning, lämna tillbaka böcker, baka - det finns inte en brödbit i frysen, försöka tvätta lite med därtill hörande strykning, se till att det finns matlådor att ta med (för oss föräldrar ) till framtida sjukhusbesök... Det får bli en sak i taget, får väl köpa bröd i värsta fall;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej på er, Lojsan & familjen!
Jag har hittat hit och tänker på er alla.Är tillbaka på jobbet nu efter sommarlovet.
Kramar till er alla!

Sivan

mammanonna sa...

Tack för omtanken!
Jag gissar, men är inte helt säker, att det är SaxSiv som skriver...
Vi kom precis på att det va´ tisdag i går och det glömde vi helt - f´låt! Han kommer att kompensera nästa vecka - då det nog blir ett rejält tutande eftersom vi ska åka och låna hem 4 saxar i helgen!