Life is what happens to you while you're busy making other plans./Lennon

om Lojsan, som fick diagnosen ALL - Leukemi i aug 2008; när hon var 16 år, och om hur vardagen i vår familj



måndag 18 augusti 2008

Påfyllning

Tidig morgon och så bilen till sjukhuset. Släpper av Bror hos kompisen på vägen. han vill inte vara med. Så vi ska passa på att ordna lite till födelsedagen på söndag.

Lojsan får en påse blod och det tas såklart en binge prover. När det är klart så tar de nålen. Skönt tycker Lojsan - porten känns mindre.

Efter att (i em) träffa en mångd olika "konsulter" så skrivs hon ut och ska vara tillbaka på fredag kl 9:15 då nästa behandling sätts igång. Skönt med en sista dag sommarlov - ska göra allt vi kan för att den ska bli bra. kompisar, shopping, bio - vad hon än önskar ska hon få!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej på er!
Vilken kanonsida! Va´skönt att du inte blev dålig av behandlingen, jag förstår att det måste bli otroligt långa dagar.
En stor kram till hela familjen, tänker på er.
//Åsa

Anonym sa...

Hej!
Nu så ska jag försöka lägga in en kommentar igen då.... Jag som tänkte bli först, men Åsa hann före... Vi tänker också på er och det känns inte bra att bo så långt bort så jag inte kan krama er på riktigt! Nu får det bli elektroniska kramar. Bra att man kan hålla kolla på er via bloggen. Jag återkommer!

Kram från Elisabeth

Anonym sa...

Hej från Nils

mammanonna sa...

Å, va kul att ni har hittat hit. och att det funkar att kommentera.
Vi kommer nog bi bättre på att vara sociala lite längre fram, men just nu är det här ett toppenbra sätt att få veta att ni bryr er! Men ring gärna också...

Nils: Synd att vi inte hann träffas i sommar. Bror blev rätt sur faktiskt. Jag hoppas att ni kan komma hit en stund när ni ska upp på 120- årskalaset. Lojsan hälsar!

Anonym sa...

Hej kusin!
Har hittat hit!
Skall skicka länk till systrarna.

/Magnus