Life is what happens to you while you're busy making other plans./Lennon

om Lojsan, som fick diagnosen ALL - Leukemi i aug 2008; när hon var 16 år, och om hur vardagen i vår familj



torsdag 20 november 2008

På hemväg? Uppdatering

Fick ett kryptiskt telefonsamtal på förmiddan om att jag nog inte skulle åka ner till sjukhuset efter jobbet (planerad vaktavlösning) eftersom värdena va så bra! Satt med en elev så jag kunde inte prata ordentligt - men det får väl bli en glad överraskning.

Sen undrar man ju hur det står till med samarbetet över avdelningsgränserna. Enligt schmat så bör det bli Oncovin den 15/12. Den 17/12 vill en annan mottagning att Lojsan kommer in och tar prover för sina tidigare problem. Jag försökte få dem att samordna men det gick visst inte alls. Så istället för en heldag så blir det nu förmodligen två halvdagar samma vecka. Det blir ju så hattigt för Lojsan i skolan och 20 helt onödiga mil. Trams!

Uppdatering 14:43

Nu sitter Lojsan och Faren på tåget hem!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Välkommen hem,får man ta sig friheten och säga så? Kul i alla fall.att det gick så pass skapligt den här gången också.
Hälsningar till hela familjen och kramar.
Bambo och F-f

Anonym sa...

Hej, skulle tydligen ha läst "lite skåpmat" innan jag gav mig på dagens info. Sorry det är inte lätt med idrottsintresset och nu kör det ihop sig. Har hamnat i ban-läggning inför söndagens träning och ett s k skinklopp. I fredags var det lite halkigt här (även jag gjorde en vurpa på i stan) och en ladys ramlade och bröt armen så nu är det svårt att backa. Vi hörs, ska kanske kolla om telefonen fungerar. B-o

Anonym sa...

Vad skönt att få komma hem i tid någon gång. Det räcker med den sjukhus tid som man måste vara där, det behöver ju inte dra ut på tiden också. Njut av en helg hemma nu. Kram Maria

Åsa sa...

Härligt att Lojsan fick komma hem till helgen. Jag tänker på er men hur i h-vete ska ni veta det då!?! Jag ska ha semester från den 19 dec till den 7 jan så jag hoppas jag har ork att få tummen ur och hälsa på något då.
Kram Åsa
PS. Svenne ska bli pappa tillsammans med en lilapadda från stockholm. Det ska jag skriva om på min blogg när jag får ork.