Life is what happens to you while you're busy making other plans./Lennon

om Lojsan, som fick diagnosen ALL - Leukemi i aug 2008; när hon var 16 år, och om hur vardagen i vår familj



onsdag 19 november 2008

Onsdag högdos Mx 3

Natten har varit hattig som vanligt. Mxvärdet va 5 i morse. Låter bra men borde tydligen vara nere under 3 vid det här laget. Mer dropp och fortare... Hb va´ tydligen lite lågt, men hon är så pigg så de väntar med blodet.

Lojsan missar skolan på hemmaplan men får mycket bra ersättning på sjukhuset - mattefröken har varit och haft lektioner alla dagar och kommer i morgon också! Vilken förmån!

Jag och mormor har varit och hälsat på, men Lojsan va rätt upptagen - i och för sig skönt att hon inte bara sitter och väntar.

Resultatet av benmärgsprovet kommer om tidigast en vecka så det är bara att vänta.

Vi vill ha mer kommentarer!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Mera kommentarer! Visst men det är inte lätt att få till något upp-hetsande men det har du kanske nog av ändå där nere. Men lite smörgås-tårta är väl inte dumt och vad vet jag matten kanske också är lite att bita i. Tänker på dig och hoppas att det inte skall dra ut för länge med att få värdena på rätt nivå. Men du det nya namnet är ju häftigt även om jag inte kan tyda svaret till alla delar men det kanske inte är meningen vid min ålder. Hälsa faren, kram från oss.
Bambo

Howdy Sailor sa...

Vilket underbart sidhuvud! Är det Lojsan som är konstnären?

mammanonna sa...

Farmor: Vi är glada för bara ett "Hej, jag har läst". Men vi blir ännu gladare för kroppkakor... vi hörs.
Howdy: Hur är det? Gillade kannibalen. Och har fastnat i Jessicas blogg tack vare dig! Nope, det är jag som står för formgivningen här i familjen. Men idén och upplägget kommer från Lojsan - visst blev det bra!

Anonym sa...

Vilket trevligt besök jag fick göra.Mattefröken verkade trevlig och positiv.Men det är låååångt från stationen till 95 E.Sskt om man gör onödiga svängar i omgivningarna.Det var skönt med ett par dagars "semester".Vill gärna komma fler gånger så vi blir urstyva på Canasta.Då skall vi göra popcorn av dom eller hur Lojsan ? momofa