Life is what happens to you while you're busy making other plans./Lennon

om Lojsan, som fick diagnosen ALL - Leukemi i aug 2008; när hon var 16 år, och om hur vardagen i vår familj



tisdag 4 november 2008

Oncovinsnabbis

De är himla bussiga på Bonken, fixar så Lojsan får komma in på em och hinner vara i skolan hela förmiddan. Idag skulle hon vara inne 14 och då räcker det att åka från skolan 1 timme innan. Nåväl, det blev verkligen en snabbvisit; Oncovinet tar bara en kvart, och hon behövde inte få nåt blod - Hb va 102 igår! Normalvärdet ligger mellan 120 - 150, men det är mycket bra för att vara Lojsan just nu.

Sen så har vi kommit på att om hon tar prover på måndag fm så vet man på em om hon behöver blod och då kan hon ta prov till bastesten (måste göras inför varje blodbeställning) på tisdagmorron istället för att göra det på sjukhuset. På så sätt slipper hon minst två timmars väntan på sjukhuset!

4 kommentarer:

Åsa sa...

Hej på er!
Vad härligt när man kommer på sådana där småsaker som har så stor betydelse.
Själva är vi förkylda igen! Jag är dålig på att höra av mig men jag tänker på Lojsan och er andra mest var dag.
Var rädd om er.
Kram från fru Karlsson (jag tycker det är lite små kul med den titeln faktiskt)

Anonym sa...

Man kan tro att vi är i Lytzen( vi har inget tyskt Y på våran maskin ) dimman ligger som en våt filt över nejden.Mina bronker gillar det inte utan protesterar med pip och tjut, mycket enerverande.Tittar på programmet i kväll som handlar om fler tappra människor som berättar om sina öden.Många kramar från Stora hostan i Hög.

Howdy Sailor sa...

Ja, visst är det lustigt vilken bra planerare man blir när man har någon man älskar som är sjuk omkring sig. Jag har börjat skriva in pappa i mitt fullspäckade egen-företagare-schema, räknar det som plustid och skiter att inkomsten inte är ekonomisk utan faktiskt något mycket värdefullare då.

(Pappa är riktigt dålig nu och jag bara svamlar. I själva verket är jag bara rädd.)

Anonym sa...

Hej från oss!
Vi har storebror på bandycup i Örebro och har spenderat dagen på stan för att köpa presenter till mormor och moster som fyller en himla massa år nästa helg. Så då kommer vi norrut, men vi hinner kanske inte stanna hos er den här gången. Späckat matlagningsschema och ett kakfat som ska lämnas till en faster.
Kramar från Gudmor E & Co.