Life is what happens to you while you're busy making other plans./Lennon

om Lojsan, som fick diagnosen ALL - Leukemi i aug 2008; när hon var 16 år, och om hur vardagen i vår familj



söndag 5 oktober 2008

Ni behövs! Adresser och telefonnummer

För Lojsans del:
Avd 95 a
Akademiska sjukhuset
751 85 Uppsala - kort, besök, blommor.

070 6079742 - uppmuntrande SMS, roliga ringsignaler och annat som en sextonåring kan gilla.

g.m.l.kathotmail.com - skicka mail: roliga länkar, gulliga vykort, filmer, musik.
Ersätt at i mailadressen med @.


För vår del:
Skriv kommentarer. Det räcker med; Hej, jag har läst. Q

Och ja, jag vet att man inte ska lägga ut kontaktuppgifter....

Och så två bra länkar:
http://www.barncancerfonden.se/Stod-Rad/Familjen/Slaktingar/
http://www.barncancerfonden.se/Stod-Rad/Vanner/

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, jag hittade hit via barncancerlistan och har en tid läst om er. Det är en mycket välskriven blogg men det är svårt att läsa den eftersom min son vårdades på UAS men förlorade sin kamp mot cancern. Han somnade in för sex månader sedan. Han blev 11 år. Jag ser framför mig hur ni har det då jag är så bekant med lokaler och personal. Jag lider verkligen med tappra Lojsan, särskilt nu när hon varit så länge på sjukhuset. Ja, jag lider med hela familjen. Jag vet hur isolerad man blir och att vänner till sist drar sig undan. De orkar ett tag men sedan drar det ut på tiden och allt blir svårare och svårare. Jag har två äldre barn, 17 och 21 år, och även de blev väldigt ensamma med alla tankar och smärta. Alla barnen kände sig ibland övergivna av alla; skola, vänner och släkt.
Det är bra att du länkar till barncancerfonden sida med stöd och råd. Där ser man hur lite som behövs för att cancervardagen ska bli mer uthärdlig. Jag hoppas att era vänner och släktingar inser hur viktiga de är.
Många kramar till er. Jag hoppas att Lojsan snart kan få komma hem. Jag vet hur hårt det tar på psyket att vara inlagd.
Lotta

mammanonna sa...

Tack Lotta för din kommentar. Det är svårt för alla, och det är svårt att veta vad man kan göra som nära till någon sjuk. Håller med om att barncancerfondens sida är bra.
Sorgesamt att läsa om din son. Ord hjälper inte, hur gärna jag än vill; men ett barn saknas i världen och er sorg är omöjlig att föreställa sig. Med min varmaste medkänsla. johanna