Life is what happens to you while you're busy making other plans./Lennon

om Lojsan, som fick diagnosen ALL - Leukemi i aug 2008; när hon var 16 år, och om hur vardagen i vår familj



torsdag 5 mars 2009

Vanlig, lagom och trevlig

Den här veckan är en ledig vecka, ledigare än sportlovet kan man nog säga. Det är nog första veckan sen jul som är helt vanlig enligt våra mått mätt. Inget sjukhus, inga andra konstiga saker som händer och inget annat än vanligt jobb, skola och ledighet! Det är så skönt! Ord som vanlig, lagom och trevlig är klart underskattade i dagens samhälle. Det finns väl inget bättre än att få vara vanlig, ha det trevligt och att saker och ting är lagom - om man ser till alternativen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kära älskade barn!Jag förståt din frustration över Kortisonet.Det är ju inget "lyckopiller" precis.Men när man för krig är alla medel tillåtna,och kan det hjälpa med K.så får du väl stå ut ett tag.Mina gamla arbetskamrater på MVC frågar och hälsar.Själv för jag ett ojämnt krig mot hostan som sätter in i de mest olämpliga tillfällen.Bio? Ack nej.Fika på stan Ack nej Sitta ute i solen Ack nej.Jag STÖR !!Pettersson har stort bekymmer över mitt tillstånd.Gå in! ryter han.Du fryser.Annars är det All right!Bara jag har fyllt år och bjudit syföreningen på fika skall jag försöka få ändan ur vagnen och ta mej neröver. Många kramar så länge!!!!!