Life is what happens to you while you're busy making other plans./Lennon

om Lojsan, som fick diagnosen ALL - Leukemi i aug 2008; när hon var 16 år, och om hur vardagen i vår familj



måndag 9 mars 2009

Asparaginase och läger

Idag har Lojsan varit på Bonken och fått en dos Asparaginase. Inget annat och det är rätt ovanligt. Det gick bra även om värdena är rätt låga. Hon fick order om att känna efter lite de närmsta dagarna...
I helgen har hon varit på läger (bara 3 mil hemifrån) och haft jättekul. Struntade i peruken och gick runt i sitt egna hår - toppentuff! Både Lojsan och frisyren. Hon ser lite 80- tals spretig ut, med en touch av punk. Vi spetsade topparna med lite guldmousse! Om vården fick bestämma så tror jag att hon knappast fått tillåtelse att åka på läger, men det är skolan och kompisarna som gör att hon orkar, så vi tog beslutet att hon fick åka (utan att fråga höga vederbörande). Dock med stränga order att schappa snabbt om hon så bara hörde ordet magsjuka. Kom hem nöjd, glad och trött!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hoppas verkligen att Lojsan hade precis så kul som hon önskade.Just nu skulle jag också vilja åka på läger,gärna ett med långa sovmornar och annat mojsigt.Jag förstår att hon var tjusig i glittrig punkfrisyr.Ser fram emot en repris när jag kommer ner framöver.Många mormorskramar!!!!!

Anonym sa...

Kul att du fått ha några "gulddagar", hoppas att det kommer fler. Kom nu bara ihåg att sköta om dig och slöa lite ibland inför nästa tur så den också blir något bra. Må så gott, kram och hälsningar till er alla från oss.
Bambo

Howdy Sailor sa...

Kul att Lojsan fick möjlighet att resa bort ett tag. Jag har tänkt på er en hel del.

Kram

mammanonna sa...

Hej Howdy! Kul att du är tillbaka. Hur är det, med jobb och så...

Jessica sa...

De är väl försiktiga ibland. Jag har tagit antibiotika den här vintern men jag tar immunmodulerande medel, samma som transplantationspatienter men i lägre dos. Om de sätter mig på det hela vintersäsongen så borde de kunna göra det samma med en tonåring så att den kan leva ett så normalt liv som möjligt.