Life is what happens to you while you're busy making other plans./Lennon

om Lojsan, som fick diagnosen ALL - Leukemi i aug 2008; när hon var 16 år, och om hur vardagen i vår familj



måndag 29 juni 2009

Oncovin i värmen

Idag har Lojsan och jag varit på sjukhuset för en dos Oncovin. Värdena är OK så det är bara att fortsätta med samma dos av tabletterna. Och veckan efter Oncovin är det Doxacortal, en cortisonmedicin som Lojsan sover dåligt av. Men hon får ta två doser istället för tre, morgon och kväll. Det funkade bra förra gången så vi hoppas att det funkar nu också. Nu är det en månad sjukhusfritt - hoppas vi!

Kommentarsvar:
Järvsöligan: Vi ses på lördag!
Maria: Det är nog den högsta önskan - att få vara vanlig!

5 kommentarer:

Lotta sa...

Ja, håller tummarna för en sjukhusfri månad. Får Lojsan Oncovin i Uppsala eller kan hon få det på hemmasjukhuset?
Kram Lotta

Jessica sa...

Rätt dos kortison - perfekt - hög dos - tortyr. All den där oron. Inte för inte som det är ett stresshormon. Eleganta inflammationshämmande egenskaper men trevligt? Not so much. Jag får bara exakt så mycket som jag behöver. Får jag mer så känner jag det direkt.

Honungspojkens mamma sa...

Hej!

Hittade er blogg om fina Lojsan! Så underbart med en månads sjukhusfritt...

Det har vi också om inget oförutsett händer.

Hoppas ni kan njuta i sommarvärmen, Kram

Anonym sa...

SÅÅÅ mycket KUUUUL! Läger-Skansen-hundkurs- sjukhusfri månad.......
Vi önskar er en riktigt skön sommar! SO och BE

Howdy Sailor sa...

Kära ni, ha nu en underbar sommar! Kram