Life is what happens to you while you're busy making other plans./Lennon

om Lojsan, som fick diagnosen ALL - Leukemi i aug 2008; när hon var 16 år, och om hur vardagen i vår familj



tisdag 12 maj 2009

Biverkningar och läget

Lojsan tar denna vecka cortison. Det är en av de få mediciner som hon får jobbiga biverkningar av: hunger, svårt att sova och nu har vi upptäckt att hon blir röd. Det märks mest på morgonen och hon ser ut som om hon har legat för länge i solen - rejält solbränd. Men det kliar inte eller så - alltid nå`t.
Proverna denna vecka är tydligen riktigt bra - hon ska ta ökad dos Mx. Läget är alltså bra. Idag hade hon nationellt prov i matte, fyra timmar. Sen blev det pizza med klasskompisarna och buss(!) hem. Nu tittar vi på melodifestival och håller tummarna för Malena.

3 kommentarer:

momofa sa...

Hej svejs !!Båda bilarna gick igenom ekluten.Dvs grålle hade ett par "åtgärdanden" men inget allvarligt.Beträffande Hofors blir det d.5/6.Tid ?Så jobbigt för Lojsan med cortisonet.Måste man ta det länge?Jag vet ju ingenting,men morfar vet ALLT om biverkningar!!Nu måste jag få ändan ur vagnen och komma iväg nån gång, neröver menar jag.Kramar så länge.

Anonym sa...

Hej på er! Det låter bra att värdena är bra, men det mystiska cortisonet verkar jobbigt. Hoppas det gör ordentlig nytta i alla fall. I helgen ska vi åka till sommarstugan och sjösätta vår nya (begagnade!) båt! Och förhoppningsvis sälja den gamla. Och jag ska SLÖA!
Kram på er och trevlig helg!

Anonym sa...

Oj då, jag glömde att skriva under föregående inlägg. Det är jag som ska slöa!

Gudmor E