Life is what happens to you while you're busy making other plans./Lennon

om Lojsan, som fick diagnosen ALL - Leukemi i aug 2008; när hon var 16 år, och om hur vardagen i vår familj



söndag 4 oktober 2009

En lugn vecka

har vi haft. Lojsan tog prover på tisdagen och vi har pratat med sjukhuset två gånger sen dess men glömt (både vi och de) att ta upp provsvaren! Men det har inte varit några förändringar i medicineringen (mängden tabletter ökas/minskas utifrån värdena) den senaste tiden så det känns inte så oroligt. Hon kör på som vanligt. Annars så är det mycket plugg nu. Hon sitter med näsan i böcker och datorn bredvid nästan hela tiden nu, men så är det att gå natur... Tur att vi har hunden så hon kommer ut lite då och då.

Just det, förlåt, glömde. Fick en fråga om var Lojsan behandlas, och det är i Uppsala, på 95A och Bonken. Världens bästa ställe att vara på om man är barn och har cancer! Engagemang och individanpassning fullt ut! Vi är enormt tacksamma och imponerade över deras arbete. När man pratar med andra människor och sitter och spånar om vad man ska göra när man vinner de där miljonerna, så ska de resa, sluta jobba, köpa en ny bil. Jag skulle börja med att donera en hel hög med millar till 95a, Bonken och BCF. Visst borde jag vinna!? Ok, först kanske jag måste köpa en lott...

3 kommentarer:

Lotta sa...

Tänk så duktig hon är Lojsan. Vilken järnvilja! Min äldsta son gick natur(och jag med på min tid) så jag vet hur mycket plugg det är.

Jag kan bara hålla med om sjukhuset. Det är en fantastisk personal. Jag har försökt att besöka dem några gånger men inte orkat gå upp. Känslorna har tagit överhanden. Men de var tryggheten i mitt liv i nästan tre år och jag saknar många av dem.

Kram Lotta

momofa sa...

Man kan nog inte nog beundra och berömma personalen som outtröttligt tar hand om våra älskade barn när dom drabbas av svår sjukdom.Tack alla !!!!!Det är inte lätt att vara anhörig på långt avstånd,allt som sker med behandlingar och sånt kommer liksom utanför verkligheten och man känner sej bara dum.Lilla LOJSAN,ÄLSKAR DEJ SÅÅ.KRAM.

Anonym sa...

Här rullar allt på som vanligt, fast med lite högre fart - och hos er....
Kram
/Järvsöligan